Sunday, October 4, 2009

'Ek het te veel respek vir u om te sê u jok' Neels Jackson.

Volgens die artikel in Beeld was Neels Jackson, 'n joernalis by Beeld, en prof Adrio König aanmekaar. Die twee was by die Boek-Oase op Aardklop.

Raasbekkie hou nie daarvan as mense stry en sy is nie by nie. Veral nie as dit twee intellektuele Christene is wat mekaar wil uithaal nie. Die heerlikste ding van stry oor godsdiens is dat dit soos politiek is: jy kan praat en praat sonder om in die minste te weet waarvan jy praat. Onthou julle nog vir John Vorster? Ai en al daai dominies van ons kleintyd wat vir ons borde vol soetkoek gevoer het . . .

Gevegte breek maklik uit by godsdiens debatte, Raasbekkie het eenkeer so opgewonde geraak oor 'n godsdienstige standpunt dat sy haar sigaret in die ander party se glasie Red Heart Rum en coce doodgesus het.

Sy wil graag saamstry maar dit is effens striemend dat sy nog nie prof Ben du Toit se boek, God? Geloof in 'n Postmoderne tyd gelees het nie. Jackson sê prof Konig vertolk die boek verkeerd. Du Toit glo volgens König nie in die maagdelike geboorte, die wonderwerke, die bose magte, die twee nature van Christus en die drie-eenheidsleer nie. König verdedig verder die ortodokse manier van glo oor Jesus se opstanding, met ander woorde dat hy uit die dood opgestaan het.

Hoekom is dit so moeilik om in die maagdelike geboorte te glo? As kinders in proefbuise gemaak kan word kan 'n maagd vandag swanger raak as sy wil.

Volgens die Bybel was daar na die kruisiging 'n aardbewing en die dooies het uit hul grafte opgestaan. En mens kry mos in party lande goed wat hulle Zombies noem, the living dead, eeeuuuuh. Ons weet danksy die kerk en wetenskap nie genoeg van die goed af om ons meer te kan uitspreek daaroor nie. Jy kan debat hou tot jy blou is maar sonder al die feite tot jou beskikking gaan jy nerens kom nie. Sonder feite kom dit net daarop neer dat jy glo wat jy wil.

Ek hoop Jackson en Konig se oortuigings is verfrissend anders as die gewone en gebruiklike godsdienstige oortuigings wat mense vaskeer in plaas van vrylaat maar ek twyfel . . .

Die skynheilige gewydheid en beperkings wat die kerk gebruik om issues te debateer maak dit moeilik om nie soos 'n passer te redeneer nie. In die kerk se afmaking van ander godsdienste het hulle so te sê alle denke uit godsdiens gehaal want as jy skeef trap, buite die hond se spoor, is die hel jou voorland.

Raasbekkie lees heelwat na oor Zen. Dit is meer 'n leefwyse as 'n geloof en so spesifiek op realiteit gerig dat die wat so bewustelik leef realtiteit direk ervaar. Wat is Christus anders as ons uiteindelike verstaan, insig en begrip van die werklikheid?

Sodra Raasbekkie prof dut Toit se boek onder oë gehad het sal sy daaroor blog.

Klaar geraas. Lewe kommentaar asb, ja op die spelfoute ook ek sal dit regmaak.

No comments: